COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

村上農園 コーポレートサイト

WEB / PRINT /
JAN. 2014
WORK 0029
DIRECTION / PROJECT MANAGEMENT / CODING / PROGRAMMING

村上農園が培ってきたものを効果的に見せる

豆苗、かいわれ大根、ブロッコリースプラウトなど、スプラウト野菜を生産する新しい農業を展開している村上農園。芽物野菜・新芽野菜・発芽野菜のパイオニアとして、多くの情報を蓄積されていました。同業他社とは圧倒的に情報量が異なります。この情報を整理し、ユーザーにわかりやすく提供することで差別化を図ることを目指しました。

コーポレートサイトとはいえ、消費者向けのサイトを兼ねているので、親しみやすいデザインで全体を構築。イラストを随所に入れ込むことで、難しい内容でも印象を和らげています。商品撮影・工場撮影も行い、食品を扱う企業として清潔感・信頼感のあるイメージになるよう心がけました。

会社案内パンフレット文章の一部に、”「選ぶ理由」のある野菜”というフレーズがありました。これこそ村上農園の商品を一言で伝えるのに最適な表現であると確信し、コーポレートサイトのキャッチコピーとして起用する提案を行い、ブランディングを行いました。

Effectively showing what Murakami Farm has cultivated

Murakami Farm is developing new agriculture which produces sprout vegetables such as pea sprouts, radish sprouts, and broccoli sprouts. It has accumulated a great deal of information as a pioneer of bud, sprout, and burgeoning vegetables. The difference in the amount of information when compared to other companies is staggering. It aims to create distinction through organizing this information and presenting it to users in an easy to understand form.

Although it is a corporate website, it is combined with a website aimed towards consumers, so it has been created with a friendly design overall. Through inserting illustrations throughout, the impression of even difficult content is softened. Product and factory photography was also carried out, and care was taken to create an image with a sense of cleanliness and trust as a company which handles foodstuffs.

In a sentence in one section of the company guide pamphlet, there is the phrase ‘Vegetables “chosen for a reason”’. This is an optimal expression to convey the belief in Murakami Farm’s products, with a promotion proposal as a corporate site catch-copy carried out and branding implemented.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.