COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

村上農園 豆苗研究会

WEB /
JAN. 2014
WORK 0030
DIRECTION / PROJECT MANAGEMENT / DESIGN / PROGRAMMING

「豆苗」のブランディング

当時まだそこまで認知度の高くなかった「豆苗」は、高騰する葉物野菜の代替としてこれから注目される野菜であると、村上農園の主力商品に位置付けられていました。村上農園社内にて発足した「豆苗研究会」、当初はブログとペライチサイトからスタートしたものでした。「豆苗」のさらなる認知度拡大に備え、独立したブランドサイトの立ち上げを提案いたしました。

豆苗の売上げ1位である村上農園に蓄積された、豆苗に関する大量の情報を整理するところから制作はスタート。ロゴの制作、人物撮影、イラストと写真の融合、さらにメニュー名にも工夫を凝らし、「研究会」としての世界観をつくりあげました。その結果、読みやすく、そしてわかりやすく、豆苗の魅力を伝えられる場となり、現在では村上農園の全サイトの中で一番アクセスのあるコンテンツとなっています。

Branding pea sprouts

Pea sprouts, which have not had a high degree of visibility up until now, are a vegetable which will now start to gain attention as a substitute to leafy vegetables which are suddenly increasing in price, and has been positioned as a main product for Murakami Farm. The “Pea sprout study group”, which was started in-house in Murakami Farm was at first started from a blog and a website on Peraichi. In preparation for the increase of visibility of “pea sprouts”, we proposed the launch of an independent brand website.

Production will start from the point of organizing the great deal of information regarding pea sprouts gathered by Murakami Farm, who is the profit leader in this field. A global view was created as a research group, which devoted itself to the planning of the unification of logo creation, portraits, illustrations, and photographs, as well as the menu name. As a result, it became content which is currently has the most hits on all of Murakami Farm’s websites, being a location to convey the wonder of pea sprouts, as well as being easy to read and understand.

STAFF LIST

  • PRODUCE DIV.

    • CREATIVE DIV.

      • DEVELOP DIV.

        COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.