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ローソンブランドサイト〜良いものをより多くの人に〜

WEB /
FEB. 2014
WORK 0032
企画・IA・デザイン・イラスト・オーサリング・Movie

プライベートブランドの価値を伝えたい、
「近くて便利」から「良いものだから買う」に。

数多くのプライベートブランド(以下:PB)を展開しているローソン。
コンビニエンスストアは24時間いつでも簡単・手軽に買い物をする事ができるだけに、 商品紹介だけで終わらせるのではなく、また直接口に運ぶ商品だからこそ、 担当者のブランドに対する熱い想いを真摯に受け止める事が重要だと考えました。
担当者の想いをより分かりやすく、そしてより商品の持つ魅力や美味しさを表現することを軸に、 「食べたい。」「ローソンに行きたい。」と思っていただけるような企画・デザインを提案いたしました。

We Desire to Communicate the Value of Private Brands.
Shift from ‘Close and Convenient’ to ‘Buy, Because They Are Good.’

Lawson has been developing a number of private brands (hereinafter called “PB”).
As convenience stores allow consumers to shop with ease conveniently 24 hours a day, we envisioned that it would be essential to let the passionate voices of the people in charge of those brands be heard in a candid manner, in addition to providing product information, especially since they are edible products.
We proposed the plan and design so as to stimulate the consumers’ ‘desire to eat’ as well as ‘desire to go to Lawson,’ with the objectives to communicate the brand-related staffs’ message in a more straightforward fashion and also to express the attractiveness and deliciousness of the products more clearly.

いつでもおウチがカフェになる。 │ ウチカフェスタジオ

ウチカフェ3周年に合わせサイトをリニューアル。
ローソンの中でも最も人気のあるPBだけに、認知度は高く、ムービーやシズルカットを織り交ぜ、より「商品」にフォーカスしました。

My Home Becomes a Café Any Time | Uchi Café Studio

The website was renewed to coincide with the 3rd anniversary of Uchi Café.
As it is the most popular PB of Lawson, with its high brand awareness, we focused more on ‘the products’ themselves, using movies and pictures with sizzle cuts mixed in.

■みんなで遊ぼう!からあげクン王国
■黄金チキン
■実りベーカリー
■MACHI café マチカフェ

■親子で楽しく・おいしく! | みんなで遊ぼう!からあげクン王国

http://karaagekun.lawson.jp/

ローソンの代名詞的PB。これまで以上に幅広い層にリーチすべく、イラストやおもしろコンテンツを中心に「安心・安全」「食育」の観点から、お子様および母親層向けにリニューアルしました。

■ローソン史上最高傑作チキン! | 黄金チキン

http://www.lawson.co.jp/recommend/static/ougon/

ローソンが満を持して開発した史上最高品質のフライドチキン。
マスではCMをタレントを用いブランド認知を図る傍ら、Webでは商品のスペックにフォーカスしたプロモーションサイト、並びにSNS拡散施策キャンペーンを実施し、Webならではのブランド・商品認知を展開しました。

■実りある毎日をローソンのパンとともに | 実りベーカリー

http://bakery.lawson.jp/

ローソンを代表する低糖質商品・ブランパンの発売に合わせ、ベーカリーサイトをフルリニューアルしました。
商品の入れ替わりが最も多いカテゴリだけに、一つ一つの商品をより分かりやすくし、かつ更新性を配慮したサイトとしました。

■あなたのマチが、どこでも、カフェになる。 | MACHI café マチカフェ

http://machicafe.lawson.jp/

2年目を迎え全国3,500店舗以上に広がったマチカフェブランドを強化していく為、ブランドサイトのフルリニューアルを行いました。
“あなたのマチが、どこでも、カフェになる。”のコンセプトを演出する為、感度の良い“マチ”のシーン写真をエントランスページで大胆に展開。
さらに四季に合わせて写真も移り変わる仕組みにすることで、様々なシーンに於けるマチカフェの訴求を行いました。

■Let’s Play, Everybody! Karaage-Kun Kingdom
■Ougon (Golden) Chicken
■Minori (Harvest) Bakery
■MACHI café

■Fun and Delicious for the Family! | Let’s Play, Everybody! Karaage-Kun Kingdom

http://karaagekun.lawson.jp/

Lawson’s signature PB. To reach even a wider range of consumer segments, the brand renewal work was carried out with emphasis on the children and mothers, from the perspective of ‘peace of mind/safety’ and ‘dietary education,’ mainly featuring illustrations and fun contents.

■The Greatest Masterpiece Chicken in the History of Lawson! | Ougon (Golden) Chicken

http://www.lawson.co.jp/recommend/static/ougon/

It is the long-awaited, highest-quality fried chicken product Lawson has ever made in its entire history.
While famous personalities were cast in commercials for the masses to enhance the brand awareness, Web-specific measures to enhance the brand and product awareness were implemented, by launching the promotion website that highlights product specifications, and also by running the campaign to disseminate relevant information through SNS services.

■Spend Bountiful Day, Every Day with the Bread of Lawson | Minori (Harvest) Bakery

http://bakery.lawson.jp/

Simultaneously with the sale of the bran bread, which is a representative low-sugar product of Lawson, the bakery website was fully renewed.
As the product category has the characteristic of most frequent merchandise change, we designed the website with our special attention to clearly present individual product items and also to make the updating work easier.

■Any Place in Your Town Becomes a Café. | MACHI café

http://machicafe.lawson.jp/

To strengthen the MACHI café brand, which is in its 2nd year of operation with more than 3,500 stores nationwide, the full renewal of the brand website was carried out.
To represent the concept of “Any Place in Your Town Becomes a Café.,” scenic pictures of positively impressive “towns” were boldly displayed on the entrance page.
In addition, we have promoted the charms of MACHI café in various sceneries, by incorporating the feature that changes the pictures being shown to match the four seasons.

STAFF LIST

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