COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

株式会社トヨタユーゼック

WEB /
MAR. 2015
WORK 0057
PLANNING / DESIGN / CODING

「中古車業界」のイメージを
払拭するコーポレートサイトへ

トヨタグループでは「中古車」ではなく「U-Car」と呼んでいます。
トヨタユーゼックは、日本初の中古車常設展示場を開設し、日本初の中古車オークションを開催してきました。U-Car業界の先駆者として、「中古車」のイメージを払拭するコーポレートサイトへ。
トヨタグループの信頼感を軸に、業界の中でも確かな実績と誇りを持つ会社として、シンプルで先進性のあるコーポレートサイトを制作しました。

トップのイメージムービーが印象的ですが、それ以外では過度な演出を避け、シンプルなデザインとさりげない動きで、広く好感を持ってもらえるように配慮しています。

サイトはレスポンシブデザインを採用。更新性を考慮しCMSを導入しました。

The Corporate Website to Shake Off the Image of “Used-Car Industry”

The Toyota Group use the word of “U-Car” instead of “used car”.
Toyota-Usec Co., Ltd. opened a permanent showroom of used cars for the first time in Japan and has held auctions of used cars for the first time in Japan. The corporate website to shake off the image of “used cars” was required for the pioneer in the U-Car industry.
We produced a simple and innovative corporate website suitable for the company which had solid performance and glory in the industry on top of the feeling of trust to the Toyota Group.

The image movie on the front page is impressive, but flashiness is avoided in the other pages, where simple designs and natural movements make a favorable impression on a broad range of people.

We have adopted a responsive design for the website and introduced a CMS in consideration for the modifiability.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.