COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

チチカカ

WEB /
APR. 2015
WORK 0064
PLANNING / DESIGN

PLAY COLORFUL SHARE HAPPINESS

全国に100店舗以上を展開する、エスニックファッション雑貨店のチチカカ。以前は、クライアント企業自社内で運用されていたサイトでしたが、立ち上げてからだいぶ時間も経ってしまったということもあり、全面的なリニューアルとして、ご相談をいただきました。

もともと、チチカカは「HAPPY TRADE」という理念を標榜しており、輸入雑貨や衣料を通して、生産者、スタッフ、お客様みんなが幸せになる仕組みを作ることを目指しています。今回のリニューアルでも、チチカカが目指している「HAPPY TRADE」の理念がビジュアルで伝わるように、南米の生産者の写真を多数使用。どのページに行っても生産者の笑顔が特徴的なサイトになっています。

Play colorful, share happiness.

Titicaca is an ethnic apparels and sundry goods shop chain that has more than 100 stores nation-wide. It used to have a website that was run by its own, but as its business grew larger, the ‘home-made website’ was not enough in design wise and its information wise, then they came to us.

Titicaca has always had ‘Happy Trade’ for its business policy, and through importing and selling sundry goods and apparels, always thought of systems that make everyone of producers, staff member and customers happy. Upon the renewal of its website, to convey what they are aiming for, we used many photographs of the producers in South American countries. Every single page of the site has the smiles of producers.

COLORFUL STITCH SCRAP

チチカカの洋服や雑貨の特徴といえば「カラフルさ」と「手縫いの刺繍」。そこで、サイトモチーフは南米旅行の旅のしおりをイメージ。陽気で楽しい、そしてかわいらしく賑やかなトーンであしらっています。トップページのいたるところに配置した刺繍は、実際の布から取り込んだものをアニメーション化し、チチカカらしい楽しく賑やかなイメージを表現するのに一役を買っています。

また、このサイトの立ち上げとほぼ同時期にスタートした新ブランド「WA」。「日本らしく、色をあそぶ」というブランドコンセプトを、商品でも使われている日本古来の模様を使って見せています。日本の伝統の要素と、現代風なモダンな要素、チチカカの楽しさをミックスした世界観を作りました。

Colorful Stitch Scrap

The characteristics of Titicaca’s apparels and goods are their colorfulness and hand-made embroidery. Thus, we used an image of a bookmarker from a trip to South America for a motif of the website. We made it with a jolly and happy, cute and joyous tone. The images of broidery scattered on the top page are animations of the real broidery, and are contributing to expressing Titicaca’s joyous images.

Then, we have our new brand, WA, which we started at practically the same period of time that we launched this website. Using patterns from ancient Japan that are used by other products, we are showing the concept for our brand called “Playing with color in a Japanese-like manner”. We mixed the fun of Titicaca, elements of traditional Japan and modern/contemporary elements to create a unique way of looking at the world.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.