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ゼスプリプレゼンツ ありえない日本昔話「桃?太郎」

WEB /
JUN. 2015
WORK 0066
PRODUCE / DESIGN / CODING

親子で遊べるエクストリーム絵本!

「キウイを食べて元気!」というメッセージをメインターゲットであるお子さんがいる主婦層に伝えるために、誰もが知っている日本昔ばなし『桃太郎』をアップデートし、子供も大人も楽しめるデジタル絵本を作りました。
もちろん主役は桃太郎ではなく"キウイ太郎"。ゴールドキウイとグリーンキウイから生まれる6体の主人公キャラクターはイラストレーターのJUNOSON氏の描き起こし。絵本がはじまる前の簡単な質問に答えるとキャラクターが選択される仕組みです。

ストーリー中にはいくつかの小ネタをはさみました。例えば、おばあさんが川から桃とキウイが流れてくる場面で、「桃」を選ばれてしまうと意図した展開に進まないですが、「桃」を選んだ場合にも毎回違うストーリー展開になって、おばあさんがまた川に洗濯に行く・・・といった細かい演出もあります。また、キウイの栄養素の高さを伝える為に仲間になる犬が図を見せながらCM曲に合わせて説明するなど、敢えて広告臭を面白おかしく全面に出すことで、大人にも笑ってもらえるような見せ方を意識しました。

It's an extreme picture book that parents and children can play together!

"Eating Kiwis makes you healthy!" Our intended customers are housewives who have children. In order to impart our message to them, we created a digital picture book. The book is an update to the well-known Japanese folk tale, Momotaro, and both children and adults can enjoy it.
Of course, the main character is not Momotaro, but "Kiwi Taro". The six heroes in the story, born from a golden kiwi and a green kiwi, were drawn by Mr. Jun Oson, an illustrator. The reader's character will be selected based on the answer to a simple question that the reader answers before the picture book starts.

In the story there are several sub stories. For example, in one scene where a peach and a kiwi are flowing in a river towards an old woman, if the reader choses "peach", then the story will not progress as intended. If the reader choses "peach", the story will be different every time. It is delicately planned. For example, the old woman will go to the river again to do laundry. In addition, there is a dog character that joins the reader on the story and explains about the nutrients in kiwis in a commercial sketch with a CM song. We came up with a way to make the commercial funny, so that even adult viewers will laugh.

絵本を通してベネフィットを伝えることも大切なゴールでしたが、拡散性も兼ね備える必要がありました。 そこで自分が選んだ主人公キャラクターを使った絵本の表紙をSNSでシェアしてもらう仕組みにしました。 ストーリーの最後におじいさんとおばあさんがスマホを取り出して「表紙をシェアしてみてはどうじゃ?」と誘導することで、より自然なシェア導線を作ることができました。

While it was an important goal to inform people of the advantages of kiwis through the picture book, it was also necessary to create a dissemination effect. So we made a tool that lets players share the cover of the book with a character they have chosen via SNS. At the end of the story, the old man and woman take out a smartphone and say, "Why don't you share the cover?" We have successfully created a natural way to induce users to share our book cover on SNS.

STAFF LIST

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