COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

チャリ走 放送局 公式

WEB /
OCT. 2015
WORK 0077
PLANNING / DESIGN / CODING / SYSTEM / CMS

ターゲットの目線を意識したコンテンツの企画制作

Nintendo WiiU、3DS、スマートフォンアプリでおなじみのゲーム「チャリ走」公式サイトのリニューアル制作を行いました。

ゲームプレイヤーの年齢層は10代が多く、ターゲットの目線を意識したデザインやコンテンツを企画制作しました。

例えば、Twitterでマンガの投稿を行い人気を集めている作家さん達に「チャリ走」をお題にしたマンガを描いていただき、チャリ走公式Twitterで毎日更新するマンガ「日刊チャリ走」の配信を開始。公式サイト内の「マンガチャンネル」で「日刊チャリ走」のアーカイブを掲載しています。

またプレイヤー同士が楽しめるコンテンツとして、ゲームの結果と連動した「ランキングチャンネル」、「#チャリ走」のついたTweetを掲載する「投稿チャンネル」を公開しました。
「ニュースチャンネル」「動画チャンネル」「コラボチャンネル」の各記事リンクの投稿は、運用更新の効率化を考えCMS化しています。

The planning and production of contents paying attention to the viewpoint of targets

We redesigned the official website of “Chariso”, known as a game of Nintendo WiiU, 3DS and smartphone application.

As for the age group of the game players, there are many teenagers and we planned and produced designs and contents paying attention to the viewpoint of targets.

For example, we had those cartoonists, who post their cartoons on Twitter and are gaining popularity, draw cartoons with the theme of “Chariso” and started the distribution of “Daily Chariso”, a cartoon updated every day on the official Twitter of Chariso. On “Manga Channel" in the official website, we publish archives of “Daily Chariso”.

In addition, as a content to enjoy among players, we published “Ranking Channel” linked to the game results and “Posting Cannel” on which users post their Tweets with “#Chariso”.
Posts of links to each article from “News Channel”, “Video Channel” and “Collaboration Channel” are converted to CMS in view of promoting the efficiency of operation and updating.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.