COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

木の屋石巻水産

WEB /
NOV. 2015
WORK 0079
PRODUCE / PLANNING / DIRECTION / DESIGN / COPY

自然と共に生きる姿勢を伝える

宮城県石巻の水産加工品メーカー、木の屋石巻水産。
そのブランディングのお手伝いとして、コーポレートサイトを企画・制作しました。

目指したのは、「石巻」という土地と、そこで働く人の素朴なあたたかさを伝えること。
現地へヒアリングに訪れた際に特に印象に残ったのが、震災からの復興という大変な苦労があったにもかかわらず、それを感じさせない木の屋のみなさんの明るい笑顔でした。

そこで今回のサイト制作のお声がけを下さった、写真家の菅原一剛さんと大旗英武さん撮影の写真をメインに配し、石巻の美しい自然と人の魅力がビジュアルで伝わるようにいたしました。

木の屋の強みは、朝水揚げした魚を早ければ昼までに缶詰に加工するという、魚の旬と鮮度を一番に考えたモノづくりを行っていること。他にはないこの斬新な缶詰づくりのこだわりを表現するため、シンプルでモダンなデザインや、季節を感じさせるコンテンツを組み込むことで、これまでの水産加工品メーカーのイメージをがらりと変えています。

石巻を、被災地を、そして東北を盛り上げていく力にわずかでも貢献できたら。そんな願いを込め、企画・設計からデザイン、コピーライティングまで一貫したご提案を行いました。

To tell the posture of the enterprise which lives as well as nature.

Kinoya Ishinomaki Suisan, marine products processor in Ishinomaki, Miyagi Prefecture
We have produced the corporate site for Kinoya Ishinomaki Suisan to help their branding efforts.

We have aimed to deliver the genuine warmness of the land of Ishinomaki and the people working in there. What impressed us most when we visited there for hearing was the smiley faces of people working for Kinoya in spite of the enormous hardships in the process of recovery from the disaster. They smiled to us as if nothing terrible had happened.

So, we have highlighted the photos shot and contributed by two photographers, Kazutaka Sugawara and Hidetake Ohata, who suggested that we produce this site. Using their photos as main material, we have designed the site to vividly deliver the beauty of the natural landscape of Ishinomaki and the attractiveness of the people.

One of the strengths of Kinoya is that they finish processing fish landed in the morning into cans by noon any time it’s possible. They stick to the freshness of fish above all else in their work flow. We attempt to stress their strong attachment to their fresh canned products. So, we have designed a simple and modern site, incorporating contents that will get viewers feel the season. This site is totally different from stereotypical images of ordinary marine products processors.

We have made seamless proposals on planning, designing and copywriting, hoping we may somehow contribute our resources to the reconstruction of Ishinomaki, other affected areas and the Tohoku region as a whole.

商品の個性を引き出した、使いやすいショッピングサイト

ECサイトでは、たくさんの商品の中から欲しいものをすぐに探せるよう情報設計から見直しました。
素材ごとに確認できる商品一覧や、キーワード検索機能をカスタマイズしています。

一般のお客様はECでの購入がメインとなることから、ネットショッピングの肝となる商品写真には特にこだわり、一点ずつフォトグラファーによる撮影を行いました。ページデザインも、商品ごとの個性を際立たせられるよう意識しています。

現ユーザーには引き続き使いやすく、新たに感度の高い層も取り込めるようバランスをとったデザインを心がけました。

CSS Design Awards/SPECIAL KUDOS,5TH DEC 2015

Easy-to-use shopping site drawing out characters of products

We reviewed information design of the EC site so that customers can quickly find what they want from many products.
We customized a product list by ingredient and a keyword search function.

Since general customers buy products mainly through EC, we especially stuck to product photos crucial to Internet shopping. So, each product photo was shot by a photographer. The page design was also made so as to emphasize the character of each product.

Besides, we sought after a well-balanced design that remains easy-to-use for existing users and also newly attracts trend-conscious customers.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.