COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

JUN Le magasin A/W campaign

DIGITAL SIGNAGE /
DEC. 2015
WORK 0084
PLANNING / DESIGN / CODING

通りすがりのお客さんがサンタに変身!
マガザンサンタ

Adam et Rope' Le Magasinの秋冬プロモーションの一環として、フェイストラッキングの技術を使った店頭サイネージのインタラクティブキャンペーンを行いました。

ブランドのオリジナルキャラクター「マガザンマン」とラボのメンバーの顔がマスキングされ、それがスペシャルフレームに合成されてQRコードから画像をダウンロードできるという仕様。
ダウンロードした画像をハッシュタグをつけてInstagramで投稿すると、抽選でプレゼントが当たるInstagramキャンペーンも同時開催しました。

Customers who come by can change into Santa Clause!
Magasin Santa

As a part of the AW promotion of Adam et Rope' Le Magasin, we conducted an interactive campaign using the in-store digital signage, with the face tracking technology.

The content: “Magasin Man”, the brand’s original mascot, and the lab member’s face are masked and combined together into the special frame, which can be downloaded via data matrix code.
We also conducted an Instagram campaign to post the downloaded photo with the hashtag on Instagram to win a prize.

笑顔とHAPPYを広めよう!
WARAIBUKURO大作戦

Le Magasinの新プロジェクト「マガザンラボ」のプロモーションとして、期間限定でtwitterでのbotキャンペーンを実施。現代版笑い袋を制作し、ラボのテーマである「笑顔」「Happy」を広める施策です。

ラボのメンバーが爆笑しているアニメーションを数パターン作成。笑い声はお笑い芸人に担当いただき、面白さを追求しました。

ユーザーがTwitterで「元気だす」とつぶやくと、思わずつられ笑いをしてしまうvineアニメーションをbotが返信します。

Let’s Spread Your Smile and HAPPY Feeling!
Mission WARAIBUKURO

We conducted a bot campaign on twitter for a limited period as the new project of Le Magasin, “MAGASIN LABO”. In this campaign, we created a contemporary version of laugh bag to spread the lab’s theme of “Smile” and “Happy Feeling”

We have created several versions of animations of our lab members bursting into laughter.A professional comedian gave the laughing voice for the maximum fun.

When a user tweets “I is fine”, our bot replies with a vine animation that you just cannot resist laughing together.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.