COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

マクロミル プロモーションサイト

WEB /
MAR. 2017
WORK 0117
PLANNING / DESIGN

会員との新しい関係をサポートする

アンケート調査のパイオニアであるマクロミル。
アンケートに答えることでポイントが加算され、様々な特典がもらえます。
しかし、マクロミルはポイントを稼ぐだけの単純なサービスではありません。
これらのアンケートは、社会貢献やビジネス貢献などに繋がります。
ある時には新商品開発のデータとして活用されたりもします。
そんなマクロミルの想いや姿勢を肩ひじ張らずに伝え、ファンになってもらうこと。
それが今回のミッションでした。

イラストを多用した親しみのあるデザインでマクロミルを身近に感じてもらい、マクロミルの特徴を伝えるコンテンツを新設して理解を促し、そしてファンになってもらう。

ユーザとの新しい関係性を、これからもサポートしていきたいと考えています。

Supporting new relationship with members

Macromill is a pioneer of questionnaire surveys. By answering questionnaires, points can be obtained, as well as a variety of benefits.
However, Macromill is not simply a service for earning points. The questionnaires lead to social and business contributions. At times they are also used as data for new product development.
The mission this time was to communicate Macromill feelings and attitude, and make people become fans.

A friendly design with a variety of illustrations was used to give Macromill a personal feeling, with new content to encourage understanding of their unique features, and thus create fans.

We hope to continue this new form of relationship with users going forward.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.