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なかほら牧場

WEB /
APR. 2017
WORK 0119
PRODUCE / PLANNING / DIRECTION / DESIGN / COPY / PHOTOGRAPY

想いを次世代に伝えるために

岩手県岩泉市にある『なかほら牧場』のコーポレートサイトのリニューアルを行いました。

なかほら牧場は、山の植生を活用した「山地酪農」という手法を用い、自然放牧でのびのびと牛を育てている牧場。牧場長である中洞正氏は、「山地酪農」を広めるパイオニアでもあることから、リニューアルのコンセプトは、「なかほら牧場の考えや活動を未来へ、次の世代へ広め、伝えていくこと」と設定。

「しあわせな牛からこそおいしい牛乳を頂ける」という、牛と自然を大切にする農法をより多くの人に知ってもらうために、牧場の美しさや温もりを伝えるコンテンツ作りやデザインを行いました。

AWWWARDS / Honorable Mention,28TH APR 2017
CSS Design Awards / WEBSITE OF THE DAY,6TH MAR 2017

Conveying feelings to the next generation

Nakahora Farm is located in Iwate Prefecture's Iwaizumi city, and we were tasked with the renewal of their EC and corporate site.

Nakahora farm raises their cattle using a "mountain dairy farming" technique, where wild mountain vegetables are used and the cows graze naturally. Head farmer Tadashi Nakago is a pioneer of this "mountain dairy farming" and so the concept for the renewal was "Passing on the thinking and activities of Nakahora farm to the future, and communicating them to the next generation".

In order to make people understand that "Happy cows give you delicious milk", the design and content were made to convey the beauty and warmth of the farm.

ページの随所に散りばめられた手書きのイラストは、現地に足を運んで採集した「牧場らしい」アイコン。
親子体験ページで使用した写真は、実際に弊社メンバーの家族が牧場体験をしている様子を取材しています。

左端の写真に写っているのは、縁あって牧場からSONICJAMに迎えた仔牛の「ソニ子」
新入社員として広報活動を担ってもらうなど、本サイト制作を通じて、コンテンツ制作の新たな可能性にも挑戦しています。

The hand-drawn illustrations that decorate the page are "farm-like" icons taken from the actual location.
The photo used on the "Parent-child experience" page is actually one of our staff member's family trying out the real experience.

The further left picture is a calf who came out to meet SONICJAM, called "Sonico".
We challenge new possibilities in terms of content creation through this site with ideas such as new employees being involved in public relations.

「本物のおいしさ」を伝えるECサイト

ECサイトでは、なかほら牧場の製品価値を伝えることで、なかほら牧場のファン・サポーターを醸造します。
製品の機能や成分を説明するだけにとどまらず、作り手のこだわりや新たな楽しみ方の提案を行い、商品の魅力を多角的に伝えています。

An EC site that communicates “the deliciousness of the real thing”

Regarding the EC site, Nakahora Farm wanted to cultivate fans and supporters by communicating the value of their products.
Rather than just explaining the function or ingredients, the site also introduces the attention to detail paid by the producer, and new ways to enjoy the products, thus conveying the appeal of the product in a diverse set of ways.

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