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LOHACO 暮らしになじむロハコ展2017

WEB /
OCT. 2017
WORK 0128
CREATIVE DIRECTION / DESIGN / CODING /

WEBブラウザショッピング体験を

誰もが一度は見たことあるあの日用品やあの生活雑貨を、LOHACOとメーカー48社がコラボして、シンプルでおしゃれにリデザインする人気企画『ロハコ展』。そのロハコ展2017年の特設サイトをプロデュース・制作させていただきました。

テーマはウィンドウショッピングならぬ「ブラウジングショッピング」

見てるだけで楽しい商品を、敢えてカテゴリ分けせずに一覧で配置し、お客さんの直感で商品に出会えるようなサイト体験を目指しました。

カテゴリも、一般的なジャンルに加えて『商品のメインカラー』で絞れるような仕様に。アイデアの発端は「部屋に置くものの色って、その人ごとに何となく決まってるよね。」という誰かの一言から。自分の部屋に置きたい色から商品を探すという動線を作りました。

"暮らしになじむ"商品を探して欲しい、というクライアントのメッセージをUXに落とし込めたと思います。

A Web Browser Shopping Experience

LOHACO collaborated with 48 companies to create simple and stylish redesigns of everyday daily-use items for their highly popular project "LOCAHO Exhibit". We were responsible for production and creation of the special LOHACO Exhibit 2017 site.

The theme was "Browsing shopping" which must become window shopping.

The goal was to take products that are fun just to look at, and intentionally avoid splitting them into categories so customers could find them more intuitively from a single list.

In addition to standard categories, "product's main colour" was another way to narrow searches. The origin of this idea was someone saying "The things in people's rooms are sort of set for each person". This made for a shopping flow that allowed people to search for products based on the colours they want in their room.

This placed the client's message of "we want you to search for products that fit your life" firmly in the UX itself.

サイトBGMとSEにもご注目を!!
多重録音で独自の世界観を放つ宮内優里さんに、サイトのサウンドプロデュースと制作を依頼しました。

小気味良いBGMは緩やかに曲が展開していき、ずっと聴いていてもループを感じさせないよう工夫がされています。さらに、UIのボタンにはそれぞれ違うSEがアサインされており、すべてのSEがBGMに馴染むように設計されています。
ついつい色んなボタンを触ってしまい、そのうちに新しい商品と出会ってほしいという狙いがあります。

Attention paid to both the site's BGM and sound effects!
We asked Yuri Miyauchi, known for his layered recordings and unique perspective, to perform the site's sound production and creation.

The calm yet seemingly ecstatic BGM develops, and was designed to be surreptitiously looped. Further, each UI button had a different sound effect assigned to it, with a design that made the sound effects fit with the BGM.
The aim here was for visitors to want to press a variety of buttons, and thus end up seeing all the new products. It really was "best experienced with sound on".

Since the BGM is also used at the actual LOHACO Exhibit, we recommend giving it a listen if you're ever nearby.

You too can experience the fun of a moment spent "web browser shopping" at the LOHACO Exhibit.

STAFF LIST

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