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SONY LED電球スピーカー

WEB /
NOV. 2017
WORK 0132
PRODUCE / DIRECTION / WRITING / DESIGN / PHOTO / MOVIE

今までにない、新しい音楽体験を伝える

SONY LED電球スピーカーのLPを制作いたしました。

メインビジュアルに設置した動画で、製品の特性の一つである192色のカラーを表現。
視覚的な理解を促すため、利用シーンとともにコピーは最小限のワンメッセージで。

購入への導線を常時設置し、ユーザの使いやすさも兼ね備えた構成にしています。
光と音に包まれる、新しい体験を感じてもらえればと思います。

Expressing a totally new musical experience

We produced the landing page for the SONY LED Bulb Speaker.

The main visual was a video, expressing the products ability to produce 192 colours. In order to give users a form of visual understanding, a single piece of catch copy was used to a minimal extent with scenes.

It was also made to provide routes to purchase, and for an easy user experience. We want users to have a new experience, surrounded by light and sound.

生活に寄り添った利用シーン

生活に寄り添った利用シーンを想起させるため、サイトコンセプトに合わせて撮影を行いました。

動画は左右に画面を分割し、左側ではシーンを、右側では実際のリモコンやアプリの利用方法を説明しています。
動画内にインフォグラフィックを用いることで、言葉による説明がなくても直感的に操作の内容を理解してもらえるようにしました。

SONICJAMで構成・撮影(スチル・映像)・映像編集を行っています。

Usage scenes brought closer to daily life

In order to give users a In order to give users a sense of scenes close to real time, shoots were arranged to match the site concept.

Video was divided to into left and right, with the left being a scene, and the right showing the remote or app being used as an explanation. By adding infographics to the videos, explanations were made more intuitive without using words, helping users understand the controls.

At SONICJAM we performed the construction, shooting (Stills and video), and video editing.

STAFF LIST

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