COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

NHK出版 げんきふる

WEB /
NOV. 2017
WORK 0135
PLANNING / DESIGN / CODING

げんきが満ちる、げんきふる

「げんきふる」とは、NHK出版が立ち上げた、法人向け健康情報販売カタログサイトです。

半世紀以上に渡り健康や生活情報全般を発信してきたNHK出版。
専門家とのネットワークを生かし、各分野の権威が監修・執筆した客観的な裏付けのある情報を、法人向けコミュニケーションツールとして販売。同時に個人にも一部情報を公開することで、より多く・開かれた、良質な健康情報を生活者に届けます。

SONICJAMではコンセプト策定からデザイン、HTML制作までを担当しました。
サイトのテーマは、幅広い年代に向けた"文字の視認性"、心理的な圧力のかからない"教養としての親しみやすさ"

フォントサイズや文字間、テーマカラーをはじめとした色の選定については微調整を重ね、さらにキービジュアルに配置した上向き三角形のアニメーションに「健康で充実した毎日を送る」というメッセージを込めることで、健康が気になるすべての人に、分かりやすく、かつ親しみをもってもらえるように配慮しました。

また、多種多様な番組・雑誌テキストの持つ魅力を最大限に活かすべく、本文は基本のテンプレートから自由に要素を足していく"モジュール指向"で設計しています。
文章そのものや挿入する画像の位置、見出しの大きさなど、本文を構成する要素は徹底的に標準化(モジュール化)。どのカテゴリにも対応できる柔軟なテンプレートは、読みものとしての体裁と、WEBならではの表現力を自然な形で描き出します。

Get genki, with genkiful

"Genkiful" is a catalogue sight for health information sales aimed at corporations, launched by NHK Publishing.

NHK Publishing has been disseminating health and lifestyle information for over half a century.
Using a network of specialists, objectively backed information written and supported by authorities in various fields is sold as a communication tool for corporations. At the same time, by opening some of the information to individuals, a greater amount of more open and better health information is delivered to consumers.

SONICJAM was tasked with everything from the concept development, through to the design and HTML production.
The theme of the site was "visibility through letters" aimed at a wide age range, as well as "pleasing education" that avoided psychological pressure.

In order to work with this theme, the font size and spacing of the letters, as well as the theme colours were fine tuned, and combined with a triangle animation to give the message of "living a healthy life every day", all carefully coordinated to be easy to understand and friendly for those who care about their health.

In addition, in order to utilise the attractiveness of the numerous programs and magazines, the main body used a base template with elements added freely to create a "module oriented" design.
Elements of the main text such as the text itself, or the position of images, the size of headlines etc, were thoroughly standardised (modularized). This made for a flexible template that worked for any category, and an expressiveness that could only be drawn out using web content.

繰り返し読みたくなる、学びコンテンツ

気軽にできる健康アクションとして、毎日更新される生活習慣チェックコーナーを用意しました。
"楽しみながら学べる"コンテンツは、健康が気になる中高齢者だけでなく、より若い層にもリーチします。

健康情報を届けたい企業の方にも、もちろん個人の方にも。
「げんきふる」からげんきを満たしてみませんか?

Educational content, you want to read again and again

A life habits check corner which is updated daily was prepared, to give small actions that benefit health.
The "fun while learning" content was not only aimed at middle aged and older citizens who are concerned about their health, but also younger generations.

It was made for both corporations looking to deliver health information, and individuals.
Why not try using "Genkiful" to become genki?

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.