COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

キャドセンター コーポレートサイトリニューアル

WEB /
OCT. 2017
WORK 0129
PLANNING / DESIGN / CODING

可視化の未来を

キャドセンターのコーポレートサイトをリニューアルしました。

今年30周年を迎えるキャドセンターが掲げるスローガンは『BEYOND VISUALIZATION 〜今までの想像を超えていく可視化による更なる驚きを。〜』。
PCのファーストビューでは"既視感のない"=想像を超えるビジュアル表現を目指しました。
新たに開発したミッションマークにマスクされた背景に空間を意識した3DCGの映像を再生させ、ホバーすると一気に世界観が変わる演出を狙っています。
3DCGの映像はSONICJAM.studioが製作しました。

コーポレートサイトとしての機能ももちろん重要視していて、サイトの回遊性やコンテンツの視認性も大切にし、数年先でも古く感じられない様、奇をてらいすぎない普遍的なデザインを提案しました。

The future of visualization

Cad Center renewed their corporate site.

Cad Center are celebrating their 30th anniversary with the slogan "BEYOND VISUALIZATION - Surprise through visualizations that go beyond imagination". The first visible page on PC aimed to give a visual experience that went beyond the idea of “Imagination = Something completely unseen before”.
The 3DCG, which uses a background masked by the newly developed "Mission Mark" plays, and hovering over it causes the perspective to change.
The 3DCG was created by SONICJAM.studio.

Naturally functionality was emphasized as it is a corporate site, with site navigation and visibility of content being prioritized, designed to be relatively normal so it would still look current for the next few years.

ミッションマークの開発

『BEYOND VISUALIZATION』というスローガンを視覚化するミッションマークを提案しました。
CAD CENTERの「CAD」の文字をモチーフに、CとDでサークルを作り"目指す先の入り口"を表現。さらにAで"向かう意思・想い・勢い"を表現しました。

Mission Mark development

In order to visualize the slogan "BEYOND VISUALIZATION" itself, a new Mission Mark was proposed.
Cad Center's "CAD" was used as a motif, with the C and D creating a circle showing the "entrance to one's destination". Further, the A represented the "intention, feeling, momentum, and heading".

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.