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JURASSIC PILLAR

DIGITAL SIGNAGE /
JUL. 2018
WORK 0143
DESIGN / DEVELOPMENT

映画『ジュラシック・ワールド/炎の王国』をPRするための体験型サイネージコンテンツを作成し、六本木ホームビジョン(都営地下鉄大江戸線六本木駅ホーム)にて展開しました。

駅ホームでの体験という意外性と、作中の一部に自分が参加しているような体験で映画への興味を高め、集客につなげるためのダイナミックDOOH広告企画です。

画面の前に人が立つと、扉の中で恐竜が暴れだします。
両手を前にかざして、扉を押さえて!
徐々に扉の揺れや損壊が激しくなり、扉が破られた...!と共に中から恐竜が飛び出し、映画のトレーラーが始まります。

TOHOシネマズ 六本木ヒルズのAPIとも連携し、「ジュラシック・ワールド/炎の王国」の上映スケジュールと空席情報をリアルタイムで表示することで、体験者を劇場に誘導する仕掛けとなっています。


人の動きは、サイネージ上部に設置したkinectで検知しています。
人通りの多い駅での実施のため、「ただ通り過ぎる人」と「体験しようとしている人」を区別するため、人の姿勢での判定を入れています。体験者の手を検知する部分でも、体験者が自分以外の外的要因に干渉されないよう調整を行いました。
デザイン面は映画の作中の表現や広告のトーンを踏襲。特に扉の質感や、だんだんと深くなる扉の傷跡はそのリアルさに注力しています。扉の動きやエフェクトの演出面では、体験者に臨場感・迫力を伝えられるよう、細部にもこだわって視覚的な効果を取り入れました。
扉の中の恐竜は5種類のバリエーションを用意し、本作の「恐竜の種類の多さ」を訴求。1度だけでなく、何度も繰り返し楽しめます。

We created experience-based signage content to promote the new movie "Jurassic World: Fallen Kingdom", for display at Roppongi Home Vision (Toei Subway Oedo Line, Roppongi Station Home".

This was a dynamic DOOH ad campaign designed to utilise the unexpectedness of appearing on a station platform, increase interest by making users feel as if they are participating in part of the movie, and to lead to more ticket sales.

When a person stands in front of the screen, dinosaurs rage inside the door.
Users hold both hands out in front of them to hold the door shut.
The door shakes and begins to break, before shattering and letting dinosaurs burst out, before the movie trailer players.

It was made to attract viewers to the cinema using integration with the TOHO Cinemas Roppongi Hills API to display real time schedule and seating information for "Jurassic World: Fallen Kingdom".


People's movements were detected by a Kinect installed in the upper part of the sign.
Since many people pass through the station, it was designed to distinguish between "mere passersby" and "users wanting to participate in the experience". By directing users' hands, it was also adjusted to prevent users causing problems with other members of the public.
In terms of design, it matches the tone of the movie and its advertisements. In particular, the door materials and damage to it were made with realism in mind. The movement of the door and effects used detailed visuals effects to give users a sense of involvement and to convey presence and power.
There were 5 types of dinosaur inside the door, in order to demonstrate the "range of dinosaurs" in the movie. It can be enjoyed not just once, but multiple times.

STAFF LIST

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